ترویج در بازاریابی

ترویج در بازاریابی مقوله ای است بازاریابان در هنگام فروش و بازاریابی، یک کالا و یا خدمت را به مشتریان معرفی نموده و در مورد خصوصیات خوب آن کالا و یا خدمت با استفاده از فنون یک بازاریاب حرفه ای صحبت می نمایند  و به قولی آن محصول و یا خدمت را ترویج می دهند، البته آنها در هنگام فروش باید از ابزاری مثل کاتالوگ و یا بروشور مربوط به آن محصول و یا خدمت نیز استفاده کنند و همه آنها را در اختیار مشتریان قرار دهند، همچنین بازاریابان می توانند برای برخی از محصولات و یا خدمات جشنواره های مناسبتی که با حضور ستارگان سینما و یا ورزشکاران برگزار می شود و یا جشنواره هایی که برای حمایت از تیم های ورزشی و یا افراد هنری برگزار می گردد را جهت ترویج هر چه بیشتر کالا و یا خدمت به مشتریان پیشنهاد کنند.

 

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد عناصری که ترویج در بازاریابی از آن ها استفاده می کنند هم می تواند هزینه بر باشد و هم می تواند بدون هزینه و رایگان باشد، مثلا اگر یک کمپین رسانه ای با هدف ترویج در بازاریابی و انتشار پیام برگزار کنیم مطمئنا هزینه بر است، اما اگر یک کمپین شبکه های اجتماعی برگزار کنیم تنها هزینه آن استفاده از زمان یکی از کارکنان می باشد و هزینه دیگری به همراه نخواهد  داشت.

تبلیغات

در مقوله تبلیغات شما با اعمال کنترل و با هدف انتشار پیام خاصی از رسانه های تبلیغاتی چون تیزر، بیلبورد ، تبلیغات مجله ای، تبلیغات  رادیویی و غیر استفاده می نمایید، که این کار هم مطمئنا بسیار هزینه بر خواهد بود. البته هدف اصلی از انجام تبلیغات رسانه ای و صرف هزینه های بالا برجسته تر شدن برند، پیام برند و رقابت با رقبا در بازارا هدف می باشد.

شایان ذکر است که در هنگام تبلیغات رسانه ای می توانید، با ایجاد شلوغی در رسانه ها، تبلیغی پر محتوا و در نتیجه پر بیننده و با طرفدار بیشتر تهیه کنید که این خود یکی از عوامل موفقیت در ساخت رسانه های تبلیغات می باشد.

هدف گیری گروهی خاص از مشتریان

تبلیغات به شما این امکان را می دهد تا گروه خاصی از مشتریان را هدف گیری نمایید، شما می توانید با انتخاب یک رسانه با توجه به گروهی که بیننده آن رسانه هستند و یا آن رسانه را می خوانند به تبلیغات و هدف گیری گروه خاصی از مشتریان بپردازید. کانون های تبلیغاتی که خدمات تبلیغاتی می دهند در خصوص کلیه رسانه هایی که در اختیار مشتریان خود قرار می دهند اطلاعات کافی نظیر گروه مخاطب رسانه، تیراژ مناسب رسانه، تعداد افراد بیننده رسانه، جنسیت افراد بیننده رسانه ، سن افراد بیننده رسانه ، وضعیت تاهل آنها و میزان تحصیلات آنها را دارند و شما با توجه به این اطلاعات می توانید برای ترویج در بازارایابی و تبلیغات مخاطبان خود را دسته بندی و پیش بینی نمایید، البته پس از استفاده از هر رسانه تبلیغاتی باید در انتظار بازخورد های آن باشید تا بتوانید به خوبی از تبلیغات انجام شده نتیجه گیری کنید، بنابراین پیش از مشخص شدن نتایج بازخورد ها نمی توانید در خصوص موفقیت استفاده از رسانه تبلیغاتی تصمیم گیری کنید.

مسائل مالی و اقتصادی ترویج در بازاریابی

هر نوع هزینه ای که با هدف ترویج در بازاریابی و تبلیغات انجام داده اید را در سیستم مالی و مالیاتی به همان شکل جزء هزینه های بازاریابی ثبت نمایید، زیرا تمامی مبالغ در خصوص بازاریابی هزینه شده است، البته ثبت هزینه های طراحی گرافیکی مثل طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور و … نیز جزء هزینه های بازاریابی به حساب می آیند.



امیرحسین جمشیدی
کارشناس تبلیغات ، بازاریابی و CRM

4 نظر

  1. willettebroekemeier.wordpress.comwillettebroekemeier.wordpress.comsays:

    For most up-to-date information you have to pay a visit the web and on the web I found this website as a finest web site for hottest updates.

  2. shoelifts7891.classtell.comshoelifts7891.classtell.comsays:

    Appreciate this post. Let me try it out.

  3. https://tiaguymon.wordpress.com/2015/07/05/rigid-hammertoes-surgeryhttps://tiaguymon.wordpress.com/2015/07/05/rigid-hammertoes-surgerysays:

    You really make it seem really easy with your presentation however I to find this matter to be really something that I feel I might by no means understand. It kind of feels too complicated and extremely large for me. I'm looking ahead for your next post, I'll try to get the cling of it!

  4. Why is my Achilles tendon burning?Why is my Achilles tendon burning?says:

    At this moment I am ready to do my breakfast, when having my breakfast coming over again to read other news.