اثربخشی تبلیغات

تبلیغات فعالیت و حرفه‌ای است که به تولید اطلاعات برای ترویج فروش محصولات و خدمات تجاری به کار می‌رود و استفاده از دانش و فناوری‌های روز تبلیغات می‌تواند مسیر موفقیت را برای یک شرکت ترسیم کند. چگونه می‌توانید تبلیغات خود را بین انبوه تبلیغات کنونی برجسته کنید؟
اثربخشی تبلیغات تنها زمانی قابل قبولی خواهد داشت که از حمایت‌های مالی و مدیریتی کافی برخوردار باشد. چیزی که شما می‌گویید و این‌که چگونه می‌گویید، متن و تصاویر استفاده شده در موفقیت تبلیغات شما حیاتی است. هیچ فرمول جادویی در این زمینه وجود ندارد، اما برخی روش‌ها موجود است که به شما در این راه کمک خواهد کرد.

 

 

اهداف تبلیغات:
تبلیغات از ‌مهم‌ترین فعالیت‌ها در زمینه‌ی تولید محصولات بوده و از عوامل تاثیرگذار در رقابت با سایر تولیدکنندگان، حفظ و افزایش بازار فروش محسوب می شود. اولین گام در تهیه‌ی یک تبلیغات خوب، تعیین اهداف است. البته توجه کنید که مهم‌ترین و نهایی‌ترین هدف از تبلیغات افزایش فروش است. اهداف و مراحل کلی تبلیغات عبارتند از:
1) جلب توجه
2) متقاعد کردن
3) تحریک به عمل(مانند پرس‌وجو و یا مراجعه به فروشگاه شما)
4) رسیدن به یک نتیجه(مانند فروش)

 
 

هدف از تبلیغات هر چه که باشد، بایستی جذابیت داشته و اثربخشی آن که همانا افزایش میزان فروش و جلب رضایت خریداران است را برآورده نماید. برای پاسخگویی و رسیدن به اهداف مذکور و دستیابی به تبلیغات اثربخش باید راهنمایی‌های زیر را دنبال کنید:

 
راهنمایی‌های عمومی
• یک قالب مشخص و قابل تشخیص برای تبلیغات خود ایجاد کنید.
• ویژگی‌های برند خود را برجسته نشان دهید.
• اطلاعات مربوط به مشتریان بالقوه مانند آدرس فروشگاه و یا ساعات کاری را در تبلیغات قرار دهید.
• تماس مشتریان با خود را آسان کنید. آیا آن‌ها دوست دارند از طریق وب‌سایت با شما تماس بگیرند ایمیل یا غیره؟ و همان‌طور که آن‌ها می‌خواهند با آن‌ها تماس حاصل کنید.
• از دقیق بودن اطلاعات تماس، اطلاعات محصول و غیره اطمینان حاصل کنید.
• از کلمات ساده و مستقیم روزمره استفاده کنید که به آسانی قابل درک باشد.
• به مشتریان‌تان بگویید شما چگونه می‌توانید به نیازها و خواسته‌های‌شان کمک کنید.

 
روزنامه‌ها، مجلات، تابلوهای تبلیغاتی، تبلیغات پست مستقیم و تبلیغات آنلاین:
• تبلیغات خود را مرتبط با کسب‌وکارتان نگه دارید و از کلمات کلیدی محبوب مشتریان در عنوان و متن آگهی استفاده کنید. داشتن یک عنوان با عبارات قدرت‌مند و گرافیک به یاد ماندنی توجه افراد را به سرعت جلب می‌کند.
• تبلیغات را فقط چاپ و ارسال نکنید بلکه در مورد کارهایی که تبلیغات شما را بهترین خواهد کرد فکر کنید و انجام دهید. نکته ای که در تبلیغات امروزی برای تاثیر گذاری بیشتر باید به آن توجه کرد طراحی تبلیغات هنرمندانه است. اگر یک تبلیغ نتواند بر روی بیننده تاثیر بگذارد و ایده‌ی مناسبی نداشته باشد مسلما با شکست مواجه خواهد شد و هرگونه سرمایه‌گذاری روی آن بیهوده خواهد بود.
• خاص باشید و کارهای متفاوت با رقبای‌تان انجام دهید، اما منظور خود را به طور شفاف بیان کنید، به عنوان مثال به جای این‌که بنویسید “تخفیف بزرگ” درصد دقیق آن را مشخص کنید و بنویسید “50 درصد تخفیف”.
• در تبلیغات از متن بیش از حد استفاده نکنید، بسیاری از خوانندگان تنها اطلاعات کلیدی تبلیغات را اسکن می‌کنند. بنابراین سعی کنید متنی که استفاده می‌کنید کوتاه و مفید باشد و فقط شامل اطلاعات ضروری باشد.

 
شما باید نتایج تبلیغات خود را اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل کنید. این کار به شما در ارزیابی این‌که سرمایه‌گذاری شما بازگشت دارد و این‌که آیا به اهداف‌تان خواهید رسید یا نه کمک خواهد کرد.
نظارت بر کسب‌وکار: برای درک نتایج تبلیغات خود ابتدا باید بر کسب‌وکار خود نظارت کنید. اگر شما می‌دانید چه تعداد از مشتریان از فروشگاه شما بازدید می‌کنند پس از این‌که تبلیغات را انجام دادید تعداد را مقایسه کنید. اگر افزایش قابل توجهی در سوالات مشتریان مشاهده کردید احتمالا افزایش فروش نیز خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که تبلیغات زمان‌بر هستند و همان روز اول که تبلیغات کردید به نتیجه نخواهید رسید.

امیرحسین جمشیدی
کارشناس ارشد بازاریابی ، تبلیغات و CRM

 

5 نظر

  1. janececil.blog.fc2.comjanececil.blog.fc2.comsays:

    I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you design this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz reply as I'm looking to create my own blog and would like to know where u got this from. thank you

  2. shoe liftshoe liftsays:

    Because the admin of this web page is working, no uncertainty very soon it will be renowned, due to its feature contents.

  3. foot pain relieffoot pain reliefsays:

    Hello there, You have done a great job. I will definitely digg it and in my view suggest to my friends. I'm sure they will be benefited from this site.

  4. Can you stretch to get taller?Can you stretch to get taller?says:

    Hi there, I would like to subscribe for this blog to get newest updates, thus where can i do it please assist.

  5. Can Pilates make you look taller?Can Pilates make you look taller?says:

    Hello, i think that i saw you visited my blog so i came to “return the favor”.I am attempting to find things to improve my website!I suppose its ok to use some of your ideas!!